IMAGINARNI MEDICINSKI IZVEŠTAJ – Ivana Aranđelović

13-24. Oktobar 2018.

       

 

previous arrow
next arrow
Slider

IMAGINARNI MEDICINSKI IZVEŠTAJ

Na tri vremenska i duševna plana odvija se sudbina: prvo, prošlost prerušena u sadašnjost, srednjevekovno-ustaljena istorija koja nikada nije izlazila na kraj sa samom sobom, koja na mesto napredne stvarnosti postavlja napredne snove (na mesto revolucije snove o revoluciji). Na drugom planu odigrava se realna (auto)biografija…

Oto Bihalji-Merin

Imaginarni medicinski izveštaj se zasniva  na introspektivnoj naraciji i intimnoj vizuelizaciji bola. U pitanju su serije crteža podeljene u nekoliko faza odnosno procesa. Svaka serija prikazuje neki proces bola koji je lično doživljen ili zamišljen ili je nastao prema nečijem opisu bola. „Procesi“ jesu tokovi, putevi i načini kojima nešto postaje ili biva. Rad kroz procese umetniku je omogućio da u celini i kroz varijacije posmatra bol i telo; i da u njih implamentira hronično lične i društvene promene koje su uticale na njega.

Procesi su istraživanje bola, smrti, deformacije, agresije, radikalnih promena i životnih odluka, migracije, imigracije, rata, radijacije i u nekoj najudaljenijoj i najnižoj tački ljubavi i opstanka. Medicinski izveštaji su podeljeni u tri faze. Prva faza prikazuje istraživanje bola, smrti i deformacije. Medicinska ilustracija je postala osnovni i dominantni vizuelni izraz kojim se umetnica služi. Eksperimentiše sa indijskom, tibetanskom i islamskom filozofijom na nekim crtežima. Dalji rad na istraživanju medicinskog crteža odveo ju je na studije istorije umetnosti u Istanbul i to bi upravo bila druga faza, istraživanje promena koje su usledile u tom periodu, najcešće su bazirane na emotivne. Došlo je i do promene u likovnom jeziku, koja se poklapa sa promenom socijalne sredine, političkom i društvenom situacijom. Tako su nastali crteži na kojima su glavni likovi postale čovekolike životinje, odnosno ovčice. Figure bez lica-identiteta sa formom koja je uvek ista, jesu hronika društvenih događaja.

Ispirisani su islamskim minijaturama, japanskom kulturom i subkulturom. Treća faza okuplja predmete i crteže koji se vraćaju medicinskoj ilustraciji ali pod uticajem minijatura. Dokumentujući zdravstveno stanje i situacije u kojima  se sama autorka nalazila nastaje ilustrovani dnevnik. Deo te dokumentacije su i „krvave maramice“ sakupljane godinu dana u toku „borbe“ sa atopijskim dermatitisom. Ti dokumenti postaju deo instalacije „Oltar za dermatitis“.

 Zajedno, to su procesi bivanja čovekom.

Ivana Aranđelović rođena 1988. u Smederevu, Srbija. Završila osnovne i master studije na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Kroz polje crteža istražuje pitanje medicinske ilustracije i da li ju je moguće posmatrati kao neovisno umetničko delo, van konteksta medicinskog udžbenika. Njeno interesovanje je pretežno usmereno na ilustracije za srednjovekovne medicinske knjige, zbog čega je upisala master studije iz istorije umetnosti na Edebiyat Fakültesi u Istanbulu. Kroz introspektivnu naraciju njen rad ispirisan minijaturama istažuje pitanje čoveka i bola. Njen jezik je intiman i introspektivan ali duboko zadire u temu čoveka, izlazi iz konteksta pojedinca.

IMAGINARY MEDICAL REPORT     

Destiny unfolds on three temporal and social planes: first, the past disguised as present, medieval-established history forever unsuccessful at dealing with itself, which, instead of progressive reality, postulates progressive dreams (instead of revolution, dreams of revolution). On the second plane, real (auto)biography unfolds itself…

Oto Bihalji-Merin

Imaginary medical report is based on introspective narration and intimate visualisation of pain. It is represented by series of drawings divided into several phases, or processes. Each series represents a certain process of pain, either personally experienced, imaginary or based on someone’s description of pain. „Processes“ are ways of coming to be, modes of existence. Work through processes enables the artist to examine pain and body as a whole or through variations; to implement these into chronically personal or social changes that affected her.

Processes are investigations of pain, death, deformation, aggression, radical changes and life decisions, migration, immigration, war, radiation and at their utmost and lowest point, of love and survival. Medical reports are divided into three phases. The fist phase represents the examination of pain, death and deformation. Here, medical illustration became main visual expression used by the artist. She experiments with Indian, Tibetan, and Islamic philosophy on some drawings. Further work on the research of medical illustration brought her to studies of Art History in Istanbul where the second phase begins. This phase deals with changes occurring in that period, most often emotional ones. Means of visual expression have also changed, in line with the change of environment, political and social situation. Drawings with protagonists depicted as humanoid animals, little human-headed sheep, emerged in this period. Figures of the same shape without faces-identity are a chronicle of social events. They are inspired by Islamic miniatures, Japanese culture and subculture. The third phase consists of objects and drawings with a reestablished focus on medical illustration, but under the influence of miniatures. By documenting her own health state, the author creates and illustrated diary. A part of the documentation are „bloody napkins“ collected during a year-long struggle against atopic dermatitis. This documentation is a part of the installation called „Altar for dermatitis“.

 Together, these are processes of being human.

Ivana Aranđelović born in 1988 in Smederevo, Serbia. Graduated at the Academy od Art in Novi Sad, bachelor and master studies. Through drawings, she researches medical illustration as an independent peace of art, outside the context of medical text book. Her interests deal mostly with illustrations for medieval medical books. This is why she started master studies of Art History on the Faculty of Literature in Istanbul. Through introspective narration her work, inspired by miniature paintings, researches the question of humanity and pain. Her expression is intimate and introspective, but ventures deep into the the subject of humankind, out of the context of an individual.